/
395 Views0
przepis na omlet z mozzarellą

Omlet ze szpinakiem, pomidorkami i mozzarellą

przepis na omlet z mozzarellą, szpinakiem i pomidorkami

Omlety to zdecydowanie jedne z moich ulubionych śniadań, ale także moich Podopiecznych. Bardzo sycące, a zarazem lekkie. Dobrze smakują nawet na zimno zabrane w lunchboxie do prac.

Wystarczy dołożyć pełnoziarniste pieczywo, porcję świeżych warzyw i gotowe! A przygotowane z dodatkiem mąki razowej i mleka/wody/napoju roślinnego (i oczywiście porcją świeżych warzyw) mogą stanowić samodzielnie danie.

Sprawdzą się na diecie redukcyjnej, z niskim indeksem glikemicznym, a także wspierającej płodność i gospodarkę hormonalną kobiet.

Omlety z mąką gryczaną szczególnie polecam wszystkim stosującym dietę bezglutenową. Dostarczą białka i węglowodanów w jednym posiłku. To świetna opcja zamiast klasycznych kanapek. Kto choć raz piekł chleb bezglutenowy ten wie, że to nie lada wyzwanie.

Omlet ze szpinakiem, pomidorkami i mozzarellą - składniki na 1 porcję

  • 2 jaja
  • garść szpinaku
  • 40 g mozzarelli
  • kilka pomidorów cherry
  • 1 łyżka szczypiorku
  • 1/2 łyżeczki oleju rzepakowego
  • kawałeczek pora/cebuli
  • przyprawy: sól, pieprz, oregano

Omlet ze szpinakiem, pomidorkami i mozzarellą - przygotowanie

  1. Na małej patelni zeszklij cebulę/pora i szpinak.
  2. Do miski wbij jajka, roztrzep je z solą, oregano i pieprzem. Masę jajeczną wlej na patelnię, dodaj pokrojone pomidorki i mozzarellę. Przykryj pokrywką i smaż na małym ogniu aż jajka się zetną.

Wartość odżywcza 1 porcji

Kaloryczność: 315 kcal
Białko: 22 g
Tłuszcze: 24 g
Węglowodany: 4 g

Wskazówki