/
500 Views0
kaszotto z porem

Kaszotto z porem w roli głównej

obiad w insulinooporności

Jednym z warzyw dostępnych właściwie cały rok jest por. Był składnikiem mojego dzisiejszego kaszotta. Por ma wiele cennych wartości odżywczych. Za jego prozdrowotne walory odpowiada głównie allicyna. Dowiedziono, że wpływa korzystnie na zmniejszenie ciśnienia tętniczego krwi. Jest źródłem również kwasu foliowego. Zawiera polifenole, które są substancjami zwalczającymi wolne rodniki. Por zmniejsza również stan zapalny.
To danie super sprawdzi się gdy cierpisz na anemię. Zawiera kaszę gryczaną, pestki dyni, mięso, natkę pietruszki, które zawierają duże ilości żelaza.

Kaszotto z porem w roli głównej- składniki na 3 porcje

  • 120 g kaszy gryczanej palonej
  • 300 g mięsa z piersi kurczaka
  • kilka pieczarek
  • 3 łyżki oleju rzepakowego
  • duży kawałek pora
  • ząbek czosnku
  • 3 łyżki pestek dyni
  • natka pietruszki
  • przyprawy: sól, pieprz, lubczyk

Kaszotto z porem w roli głównej- przygotowanie

  • Pora zeszklij na oleju rzepakowym, dodaj pokrojonego w kostkę kurczaka, czosnek, pieczarki, dodaj przyprawy.
  • Podsmaż aż mięso będzie miękkie.
  • Podsmażone mięso połącz z ugotowaną kaszą.
  • Gotowe danie posyp pestkami dyni i natką pietruszki.

Wartość odżywcza 1 porcji

Kaloryczność: 397 kcal
Białko: 30 g
Tłuszcze: 17 g
Węglowodany: 34 g

Wskazówki