/
66 Views0

Sałatka z roszponką i serem halloumi

Sałatka z roszponką i serem halloumi

Lekka sałatka z roszponką i grillowanym serem halloumi. Pycha! Kto jest miłośnikiem sera halloumi tak jak ja? Próbowałam ten ser w różnych wariantach, ale grillowany zdecydowanie wygrywa. 

Ta sałatka nadaje się na szybką przekąskę, możesz ją zabrać na wynos w pudełku do pracy. 

Sałatka z roszponką i serem halloumi - składniki na 1 porcję

  • garść roszponki
  • kilka oliwek
  • kilka pomidorków cherry
  • kawałek ogórka
  • 1 łyżeczka nasion słonecznika
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek
  • 50 g sera halloumi
  • przyprawy: pieprz do smaku

Sałatka z roszponką i serem halloumi - przygotowanie

  • Roszponkę wsyp do miski, dodaj pokrojone warzywa, zgrillowany ser halloumi.
  • Posyp prażonymi nasionami słonecznika i skrop oliwą z oliwek.
  • Dopraw pieprzem do smaku.

Wartość odżywcza 1 porcji

Kaloryczność: 270 kcal
Białko: 15 g
Tłuszcze: 20 g
Węglowodany: 7 g

Wskazówki

Zielonolistne warzywa tj.: roszponka czy rukola to must have jeśli starasz się o dziecko, ponieważ zawierają kwas foliowy. 

Sałatkę dodatkowo posyp nasionami czarnuszki, które mają działanie propłodnościowe. 

Zastosuj także wskazówkę dotyczącą zmiany oliwy z oliwek na olej lniany. Olej lniany zawiera kwasy tłuszczowe OMEGA-3 regulujące cykle owulacyjne.

Ten posiłek jest raczej dla Ciebie niż Twojego niemowlaka. Sprawdzi się jako szybka przekąska czy kolacja. 

Dziecko potrzebuje bardziej gęstych odżywczo posiłków. Niemowlak miałby problem ze zjedzeniem listków sałaty. Mogłyby się mu przykleić do podniebienia. Pozostałe warzywa z sałatki są dosyć twarde więc możesz podać je dziecku jeśli już dobrze radzi sobie z gryzieniem. Pamiętaj aby okrągłe warzywa przekroić na pół lub ćwiartki, aby dziecko się nie zadławiło. Nasiona słonecznika podaj w formie zmielonej. Ser halloumi jest bardzo słony, zostaw do spróbowania raczej bliżej 2 r.ż.